FAQ

Heeft u een vraag? We zijn hier om die te beantwoorden. Als u de vraag (en het antwoord) er niet tussen ziet staan, vragen wij u de vraag via het contactformulier in te sturen. Wij zullen de vraag binnen 48 uur beantwoorden.

Opdrachtgevers

Kunnen jullie langskomen voor een gesprek of het geven van een demo?

Uiteraard. Wanneer u graag meer informatie en/of een demo wilt, zal een collega van de salesafdeling contact met u opnemen voor het bespreken van de mogelijkheden.

Hoe benaderen jullie mijn debiteuren?

U kunt hier zelf een keuze over maken tijdens het inrichten van uw account. Het is mogelijk om debiteuren formeel of informeel aan te spreken en u kunt onderscheid maken tussen B2B en B2C klanten.

Welke typen vorderingen kan ik bij jullie opvoeren?

U kunt via ons systeem elk type vordering uploaden. Als u een bijzondere vordering heeft die een specifiek traject dient te volgen, dan hanteren wij hiervoor aparte tarieven.

Wat zijn de kosten als ik mijn debiteurenbeheer aan jullie uitbesteed?

Er zijn verschillende abonnementsvormen. Om te bepalen welk pakket het beste bij u past kunt op de website kijken bij ‘bereken mijn besparing’. Hier geeft u vervolgens aan welke situatie op u van toepassing is.

Ik heb problemen met inloggen in Mijn Stream. Wat moet ik doen?

Wij adviseren u contact op te nemen met de afdeling support. Zij helpen u graag verder.

Wat is jullie privacy-beleid en wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

In onze privacy statement, welke u op de website kunt vinden, staat omschreven hoe wij omgaan met uw gegevens in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Hoe snel kan ik aan de slag met Stream?

Zodra wij de benodigde gegevens van u hebben ontvangen, stellen we een offerte/contract op. Zodra wij deze ondertekend retour ontvangen, zullen wij u zo spoedig mogelijk de inloggegevens van uw account doorgeven. Daarna kunt u direct uw vorderingen inlezen en starten.

Kan mijn boekhoudpakket aan jullie systeem worden gekoppeld?

Dit is afhankelijk van het boekhoudsysteem dat u gebruikt. Eén van onze accountmanagers vertelt u hierover telefonisch graag meer.

Ik ben ZZP'er. Kan ik ook mijn vorderingen aan jullie uitbesteden?

Ja, ook als ZZP’er helpen wij u graag uit de brand. Voor een laag, vast bedrag nemen we uw eenmalige vordering graag uit handen. U zorgt voor de aanlevering van alle gegevens. Wij zorgen voor het incasseren van het openstaande saldo waarna het bedrag – inclusief eventuele incassokosten – direct op uw rekening wordt gestort.

Kan ik verschillende processen volgen, afhankelijk van het type vordering?

Speciaal voor optimaal gepersonaliseerd debiteurenbeheer bieden wij een maatwerkpakket. Onze salesafdeling kan u verder inlichten over de mogelijkheden en u een op maat gemaakte offerte toesturen.

Wat moet ik aanleveren om gebruik te kunnen maken van Stream?

Wij hebben de NAW gegevens van uw bedrijf, uw KVK-nummer, rekeningnummer en logo nodig. U kunt zelf uw debiteuren in het systeem uploaden via een CSV file uit Excel óf via de koppeling met uw boekhoudpakket.

Ik heb een klant al meerdere verzoeken c.q herinneringen gestuurd en ben genoodzaakt het incassotraject te starten. Kan dat bij jullie?

Zeker. Dit kan of via het Collect-pakket (self-service) of via Stream (full-service).

Debiteuren

Namens wie benadert Stream mij?

Stream werkt met verschillende professionele opdrachtgevers. Uw vordering is door het bedrijf in ons beheer geplaatst. Voor u betekent dit dat wij uw gesprekspartner zijn voor de facturen die worden vermeld in de correspondentie.

Ik heb problemen met inloggen in Mijn Stream. Wat moet ik doen?

Wij verzoeken u dan contact op te nemen met de support afdeling via het telefoonnummer 088-0159572

Hoe kan ik een kopie factuur opvragen?

U kunt de kopie factuur terugvinden in uw persoonlijke dashboard. Log in via:  Inloggen

Hoe kan ik een betalingsregeling treffen?

U kunt via uw persoonlijke dashboard een gepaste betalingsregeling treffen.

Log in via:  Inloggen

Welke facturen moet ik nog betalen?

In uw persoonlijke dashboard kunt u het overzicht zien van uw openstaande facturen die in beheer gegeven zijn bij Stream.

Log in via: Inloggen

Wat is jullie privacy-beleid en wat doen jullie met mijn persoonsgegevens?

In onze Privacy Verklaring staat toegelicht hoe wij omgaan met uw gegevens in het kader van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG).

Ik heb al betaald. Waarom krijg ik dan toch een herinneringsbrief?

Als u recent heeft betaald, kan het zijn dat uw betaling en ons bericht elkaar gekruist hebben. Wanneer de betaling binnen de afgesproken termijn op onze rekening is bijgeschreven, is dat verder geen probleem. U kunt de herinneringsbrief dan als niet verzonden beschouwen.

Ik heb van Stream een brief ontvangen, maar de geadresseerde woont hier niet. Wat moet ik doen?

U kunt in dat geval een e-mail sturen naar info@stream-incasso.nl. Wij starten dan een onderzoek naar mogelijke fraude. De brieven die u van ons ontvangt kunt u dan als niet verzonden beschouwen.

Waar kan ik terecht voor hulp met schulden?

Zelf uw (beginnende) schulden aanpakken? Dat kan met behulp van de Nibud website zelfjeschuldenregelen.nl. In zes stappen werkt u een realistisch actieplan uit om afbetalingsvoorstellen aan uw schuldeisers te doen.
U kunt ook hulp vragen bij organisaties zoals maatschappelijk werk, afdeling schuldhulpverlening gemeente, wijk- of buurtteams, kredietbank of het juridisch loket.